geaccepteerde frustraties

wat heb ik geleerd: marketing

geaccepteerde frustraties

Een prachtige woordcombinatie, geaccepteerde frustratie. Hoe meer je erover nadenkt hoe mooier hij wordt.

Ik hoorde hem voor het eerst bij de Internet Marketing Universiteit en sindsdien heeft het een semi-primaire plek in mijn systeem gekregen.

Gaten in de markt

Nadenken over geaccepteerde frustraties wordt toegepast om ´het gat in de markt´ te vinden. Omdat de frustratie geaccepteerd is zijn we gewend geraakt dat iets dat onhandig is gewoon onhandig is. Het gat in de markt is dat je het probleem oplost waarvan je niet meer bewust weet dat je het hebt.

Opgelost

  • Steeds maar weer zeiknat worden door regen >> paraplu
  • Wel een fles wijn maar geen kurkentrekker >> wijnflesdraaidop
  • Vaat- en handdoeken op de grond >> lusje eraan
  • Beschuit vast in of kapot uit de verpakking >> beschuit met een vingerholletje
  • Maandverband uit je broekspijp >> plakvleugels, of nog beter: de tampon

Nog niet opgelost

  • Haar kwijtraken, haar bij krijgen
  • Buren op niet geluidsvrije afstand, met name tijdens kamperen
  • Dichtgeplakte broodsluiters
  • Met fiets en al in ligstand terechtkomen tijdens ijzel
  • Natte plekken in kleding op okselhoogte

Brainstorm

Deze manier van denken kan dus helpen om je klanten beter te bedienen en zo gerichter marketing op te zetten voor je eigen bedrijf. Machtig mooi toch? En als je dat samen doet, met mij bijvoorbeeld, in een brainstorm, geeft dat vaak nog een hoop lol bovendien!